Ekonomi

Birleşik Krallık’ta Vergi Artışı Endişelerine Rağmen Tüketici Harcamaları Artıyor

Birleşik Krallık’ta, yaklaşan bütçede olası vergi artışları ve hanehalkı enerji faturalarındaki son zamların endişelerine rağmen, tüketici harcamaları geçen ay yıllık bazda ılımlı bir artış gösterdi.

British Retail Consortium, Eylül ayında mağaza harcamalarında %2,0’lık bir artış olduğunu bildirdi. Bu, Mart ayından bu yana en önemli büyüme olarak kaydedildi; Mart’ta harcamalar %3,5 artmıştı. Ancak bu Eylül’ün rakamları, 2023 Eylül ayında görülen %2,7’lik artışın biraz altında kaldı.

İşçi Partisi hükümetinin seçim zaferinin ardından Temmuz ayında göreve başlayan Maliye Bakanı Rachel Reeves, 30 Ekim’de ilk yıllık bütçesini sunmaya hazırlanıyor. Reeves vergi artışları olacağını belirtirken, gelir vergisi ve Ulusal Sigorta oranlarının etkilenmeyeceğini doğruladı.

Verilerin sponsoru olan KPMG’nin Birleşik Krallık tüketici, retail ve eğlence başkanı Linda Ellett, enerji fiyatlarının yeniden yükselmesiyle birlikte bütçenin yılın son çeyreğinde hanehalkı isteğe bağlı harcamaları üzerindeki etkisine dair endişeyi vurguladı.

1 Ekim’de düzenlenen enerji tarifeleri %10 arttı ve tipik yıllık faturayı 1.717₺’ye (2.244$) yükseltti. Ayrıca, Barclays, kredi ve banka kartlarıyla yapılan harcamaların Eylül ayında yıllık bazda %1,2 arttığını bildirdi. Bu, Ağustos ayındaki %1,0’lık artışın ardından Nisan ayından bu yana en büyük artış oldu.

Bu artışlara rağmen, reel harcamalar bir düşüşü temsil ediyordu. Birleşik Krallık’ta tüketici fiyat enflasyonu Eylül ayında %2,2 ile Banka of England’ın %2’lik hedefinin biraz üzerinde kaldı. Ağustos ayına ait resmi perakende satış verileri, perakende satışların nakit bazında %2,2 arttığını ve hacim olarak beklenenden daha fazla %1,0 arttığını göstermişti.

Barclays, geçen ay isteğe bağlı harcamalarda Haziran’dan bu yana en önemli artışı kaydetti. Eğlence harcamaları %14,4 arttı – bu, Taylor Swift’in Birleşik Krallık konser turu için bilet satışlarıyla aynı zamana denk gelen Temmuz 2023’ten bu yana en büyük artıştı.

Eğlence harcamalarındaki bu artış, 15 yıllık bir aradan sonra yeniden bir araya geldiklerini duyuran İngiliz rock grubu Oasis’in konser biletlerinin satışa çıkmasına bağlandı.

Buna karşılık, temel ihtiyaç maddelerine yapılan harcamalar, COVID-19 pandemisinin erken dönemlerinde olan Nisan 2020’den bu yana en büyük düşüşü yaşadı. Bu, Haziran’dan bu yana ilk kez market harcamalarında bir azalmayı da içeriyordu ve mevcut ekonomik iklimde tüketici harcama kalıplarında bir değişimi işaret ediyordu.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu