İş

ETİD/Ekmekçi: İhracatta e-ticaretin payını yüzde 4’e çıkarmalıyız

HANDE BERKTAN

Sanayi Devrimi’nden sonra internetin gelişmesiyle birlikte hızla büyüyen sektörlerden biri olan elektronik ortamda ticaret, dünya çapında 5.9 trilyon dolarlık bir pazar hacmine ulaştı. Geçen yılı 800 milyar TL ile kapatan şubede ülkemizde 550 bin işletme faaliyet gösteriyor.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, perakendede yüzde 20, toplam brüt hasılada yüzde 5 paya sahip olan e-ticaretin payının yüzde 1’den yüzde 4’e çıkarılması gerektiğini söyledi. Genel olarak ihracat. Dünya ortalamasının yüzde 4 olduğunu söyleyen Ekmekçi, “Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabiliriz ve pazar çeşitlendirmesi sektörde konuşmamız gereken en önemli konular olmalı.” değerlendirmesini yaptı.

“Enflasyonun da etkisiyle bu yılı yüzde 125 büyüme ile kapatacağız”

E-ticaretin gelişimi üzerine Ekmekçi, “2022 yılını büyüme ile tamamladık. Bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın ayına göre yüzde 120 hacim artışı yaşandı. Fiyatlara yansıyan önemli bir enflasyon etkisi de var. Şubat ayı özellikle çalkantılı dönemde reklamların azalmasıyla birlikte sakin bir aydı. Sonraki aylarda artış oldu. Geçen yılı 800 milyar TL’nin üzerinde kapatmıştık, bu yıl enflasyonun da etkisiyle yılı 1 trilyon 800 milyar TL ile kapatabiliriz. Büyümeye temel, birim sayısı bazında bakmak gerekiyor. Adet bazında yüzde 40 civarında bir büyüme ile kapatmayı bekliyoruz.” söz konusu.

“Pandemi sürecinde e-ticaret yapan işletme sayısı 7 kat arttı”

Pandemi döneminde e-ticaret yapan işletme sayısında 7 kat artış yaşandığını ancak bu yıl prestijiyle e-ticarete giren KOBİ’lerde yavaşlama yaşandığına dikkat çeken Ekmekçi, şöyle devam etti:

“Hacim büyümesi yüzde 120 ama süreç sayısındaki büyüme yüzde 25 civarında. Pandemi öncesi 70 bin işletme varken pandemi döneminde işletme sayısı 7 kat artarak 500 bine ulaştı. Geçen yıl sektörde faaliyet gösteren işletme sayısı 550 bine ulaştı. Hedefimiz bu yıl 550 bin olan işletme sayısını 700 bine çıkarmak. KOBİ’ler hem kendi web sitelerini açarak hem de pazar yerlerinde yer alarak e-ticarete girebilirler. Dolayısıyla bu yıl hedefe ulaşabileceğimizi düşünüyoruz.”

“E-ticaret destekleri yeni iş modellerinin önünü açıyor”

Ekmekçi yaptığı konuşmada, şube için açıklanan güçlendirme kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını beklediklerini belirterek, “Bu eklerin aracı, toplayıcı ve e-ihracatçı modellerini de ortaya çıkaracağını öngörüyoruz. Bundan sonra, bize düşen görev, gerçeği esas alarak ihracatı artırmaktır.Ekler kapsamında pazara giriş raporu desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat teşvik desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kiralama eki, yurtdışı pazaryeri entegrasyon temeli, online mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından hizmet takviyesi ile pazaryeri kurulumu Ek şube için pahalıdır.” sözlerini kullandı.

sarayonuhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu